BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, November 8, 2008

~~MenCari PelanGi~~

Salam..081108...~~

"Mencari pelangi x smudah yg aku..dia..dan kamu sangka.."

~~em...hnya aku yg mngerti knapa aku ckp cmtu.....pelangi.~~korang igt snang ke dpt tgk plangi?? ia ada pd waktu dn saat trtentu je tau..emm...cmna 2??
~~awan hitam..gelap..mendung~~tatkala tu msti kta dh trcri2 tmpt kta nk btduh kn..tp xsmua org akn cri tmpat bteduh..ada jgk yg akn mnruskn pjlanan dgn hrapan hujan xkn trun lg ataupun awan hitam itu akn brlalu prgi mgubah arhnya..itu bg yg nek moto nek beskal atau jln kaki..tp pd yg pnya kndraan sprti keta mewah,van..lori dn seumpmnya...psti pjlanan x bgitu sukar andai hujan trun mmbshi sklipun dkla awn mndung...hemm...sukar nk dmrgtikn kn....

~~hujan turun...renyai2..lebat..hem..dkala tu..andai kta dpt cri tmpt bteduh...kta la insan yg pling bsyukur...tp jika sbaliknya..pasti akn bsah dlm hujan lbt tu kn?? hemm..sjuk mncgkam tubuh..bg yg smpat smpai kt umah..alhamdulillah...rsa syukur pd Tuhan smpat smpai sblum bsah ataupun kna tmpias skit2 tp xpe dh smpai gak kn..wlupun kta tkut kta akn bsah dlm hujan..tp kdgkla..ada gak org yg suka men ujan..nikmat men ujan kdg2 memg best..xpcaya?? try la tgk..time lngit mdung nk ujan lbt kira2 korg g amik moto naik..then bla d ptgahan jln korg kna ujan lbat tu bwa moto lju2..hehe..beh tu...tp xbleh dprktikkn slalu..hem..so tu la ksmpulannya jka kta ada tmpt bgntung..tmpat bmnja..tmpat mluahkn msalah..tmpt bkongsi suka dn duka...nikmat syukur tu kita dn Tuhan sja yg tahu...

~~bla plak ujan nk benti..??em hidup ni kdg2 mmg sukar..pnas xlalunya hgga ke ptang..huhu...so sdiakn pyung sblum ujan ye x?? emm...dgaan dn cubaan tu mmg kkdg pnjg ataupun brat..kkdg ujan skjap ja..kkdg tu ujan lbt lma plak tu...hemmm...pndai2 la cmna nk bjlan dlm ujan tu..

~~bla ujan dh benti..mthari pn mncul blik...kalo ari siang lg la kn,,..huhu..nnti kta klu mlm plak..titis2 ujan pn dh mula bkurgan..ttkala tu la bru plangi akn mncul...mcm hidup kita gak..bla ksdihan itu dh brlalu pergi..hdup pn dsnari dgn chaya baru...tatkala itu la pelangi akn muncul..khidupan akn lbih bmkna...dsulami dgn nikmat bhgia..sblum dpt tgk plangi tu sng x korg rsa nk tmpuh?? nk tggu ia mncul?? agk sukar kn...tp dgn smangat dn kkuatan yg ada dlm diri...kta mmpu tgu shgga kbhgiaan itu dtg kmbali..tp pritnya cuma kita ja yg tau....

~~pelangi..~~pelangi..~~pelangi..~~~ bila rsya ia nk mcul wjud dlm hidup aku...hem...tp xpe wlaupun pelangi yg aku cri tu blum gak aku jmpa..as long aku msih mmpu bpijak di bumi Tuhan ini akn aku truskn hidup wlau sbsar skuat mna dugaan yg hrus dtempuh... Demi Tuhan aku sbgai hmbaMu akn truskn pjuangan tnpa ptus asa... Demi umi abah..family,....kwan2 yg aku syg...yg byk support aku tnpa mta blasan..yg syg aku tnpa prejudis..aku akn truskn hidup demi korg...wlupn tanpa "ksayangan" aku insyaAllah aku mmpu trus hidup... buat ksyangan aku...slagi kamu msih mahu aku trus d sini akn aku truskn utk kmu...aku cuma tawakal pd Tuhan..tnpa bharap apa2 dri kmu...andai satu msa aku tdk prlu lg disisi kamu tatkala itu akn aku mlangkah pergi demi utk kbhgiaan kmu..kmu yg sgt aku syg.... ~~

~~andai itu takdirNya..insyaAllah akn ku trima dgn air mata~~~

2 comments:

emmetRaxor said...

apa la nak cari pelangi..
cari la ilmu banyak lagi bagus..
cari pelangi bukan boleh capai pon..
hehehehe..

apexhuhu said...

cari ilmu banyak memang bagus..
makin tinggi ilmu, makin tinggi jugak nilai hutang dgn PTPTN..
oleh itu jangan lupe untuk cari kerja jugak..
PTPTN jangan dilupekan..
hutang belajar perlu dibayar..
hehehehe

pesanan khas dari PTPTN (Ah Long)..
lalalala